Grasmachine gekocht in de Makro


Vorig jaar kochten we een nieuwe grasmachine met benzinemotor, de gazonoppervlakte is hier immers een veelvoud van de oppervlakte van onze vroegere tuin. Via 2dehands.be verkochten we ons oud elektrisch machientje en in de Makro kochten we een zelftrekkende Stiga met een Honda motor. Na wat gepruts om het ding in gang te krijgen, ik had geen ervaring met een grasmachine met benzinemotor, werke ie prima. Na een drietal maaibeurten begon de miserie: de machine wou niet meer starten.

Iemand uit een naburig tuincentrum vond de oorzaak: een hendeltje bleef bij het starten niet naar beneden ingedrukt zoals het hoorde. Omdat het volop maaiseizoen was en ik geen zin had om de machine een maand te missen, gebruikte ik een schroevendraaier bij het starten om het hendeltje in te drukken.

Een paar weken geleden brachten we de machine terug naar de Makro om dit te laten herstellen, er was immers een garantie van twee jaar voorzien. Groot was onze verbazing toen we vorige week een briefje, eerder een vodje, in de bus kregen met de volgende bijna onontcijferbare boodschap. De waarborg is vervallen wegens verkeerd gemonteerde vergasser.
Ja zeg, ik heb dat niet gemonteerd hé! Moest het juist gemonteerd zijn zou ik het ding niet in herstelling moeten geven! Er zou sterk verouderde benzine inzitten: nou moe ik heb al veel bullshit gehoord maar dit slaat alles.

Dus er zijn verschillende opties:
1. Het toestel mag hersteld worden, wij zijn akkoord met de prijs hiervoor: 57,72 euro zonder BTW
2. Het toestel mag niet hersteld worden, de maar wij moeten wel 18 euro transportkosten betalen, er is nog sprake van 36 euro maar wat dit behelsd is onleesbaar.
3. Het toestel mag vernietigd worden, er zijn geen kosten. Ja hallo????

Kijk daar krijg ik nu het vliegend …… van hé. Een zeer boertige vod van een brief, geen telefoonnummer bij wie je terecht kan voor meer inlichtingen, geen communicatie die naam waardig, waarborg nihil.

Om geen tijd te verliezen kozen we ervoor om het toestel toch maar te laten herstellen, het is niet het seizoen om je maaier een hele tijd te missen. Maar laat dit duidelijk zijn: ik koop NOOIT OF TE NIMMER nog iets in de Makro. Het is niet de eerste keer dat we daar bedrogen uitkomen… Een wasmachine die het maar 4 jaar uitzong, een afwasmachine die het heel vlug liet afweten en wie het verhaal van de ontplofte luchtmatras wil lezen stuur maar een mailtje…

Dit is duidelijk een zeer slecht functionerende klantendienst van de Makro en een klachtenbrief met een link naar deze post is reeds in de maak.

Het is misschien een oud gezegde, maar blijkbaar van toepassing op de Makro: de gierigheid bedriegt de wijsheid…

Macro 2



11 Responses to “Grasmachine gekocht in de Makro”

  1. Anonymous Says:

    tis toch geen ‘bocht van den Aldi’ ;-) )

  2. Dirk Sabbe Says:

    Tja, wij hebben gelijkaardige ervaringen met de “bucht” die ze in de Makro verkopen.

    Daarom één tip: koop NIETS, maar dan ook NIETS in de Makro. (Tenzij het om schijtpapier gaat. Hmmm, dan nog…)

    Je bent veel beter gediend bij een lokale handelaar. Het mag dan al iets duurder zijn, als je achteraf problemen hebt ben je meestal beter geholpen.

  3. Andres Says:

    Bij Makro maken ze het soms erg bont hoor.
    Zo kocht ik een keer een DECT telefoontoestel dat in promo stond.
    Ik kom ermee thuis, pak het ding uit, en er valt gewoon een herstelbon uit de doos.
    Daarop stond keurig te lezen wat er mis was met het toestel voor reparatie.
    En idd, toen ik erop ging letten kon ik zien dat er met de verpakking gerommeld was.
    Ik dus naar de klanten/klachtendienst … er zat een jobstudent achter de toog die me een refund gegeven heeft. Hij onthield zich wijselijk van elke commentaar.

    Verder moet je echt geen diepvriezers, koelkasten, wasmachines, droogkasten, gazonmaaiers, … bij Makro komen. Je moet maar eens op de typenummers letten en dan googlen. Die wijken ietsjes af van de nummers die je op internet vindt bij de fabrikanten. Het gaat dus om speciaal in elkaar geknutselde motors enz die met minderwaardig materiaal en dus goedkoper geproduceerd werden.

  4. Ntone Says:

    Koop dergelijke zaken bij een vakman/specialist.
    Ik heb 3 jaar tuinmachines verkocht bij zo’n specialist, en k moet je zeggen, ok, ze zijn iets duurder, maar je krijgt ECHTE machines van een ECHT merk! En met juiste garantievoorwaarden…

  5. manno Says:

    Ik kocht 3 binnendeuren met deurkit, toen ik de verpakking open deed bleek de verkeerde deurlijsten erbij te zitten. Ik terug, ik kreeg daar doodleuk te horen dat ze die niet konden ruilen daar de verpakking geopend was. Ik moest die wel openen want die lijsten zitten tussen de dagstukken en zijn dus niet zichtbaar en het is de makro die fout was. Schrijven haalt niets uit want de klachten komen bij dezelfde persoon terecht.

  6. Anonymous Says:

    Sorry, maar ik lees hier echt dikke zever. De service bij Makro is echt wel beter dan deze bij de meeste concurrenten. Je mag niet vergeten dat de garantie altijd niet door de winkel wordt gegeven, maar door de producent van het toestel. Makro is dan ook een van de enigste winkels waar men durft ingaan tegen deze leveranciers.

  7. Anonymous Says:

    het verwondert mij niet dat Makro 2de keus goederen verkocht, het is inderdaad wel goedkoper dan bij een vakman, maar ik ben er nogal van overtuigd dat het 2de keus bestellingen zijn die ze doen bij de merk leveranciers!

  8. Anonymous Says:

    al enkele keen heb ik toestellen on
    der garantie in herstelling gegeven
    telkens zijn deze hersteld en 2x vervangen door een kredietnota en een
    nieuwe machine.ik ben tevreden over
    de service van makro

  9. Anonymous Says:

    Het kan allemaal goed zijn dat deze dingen gebeuren, maar dan is iedereen slecht geinformeerd wat de diensten zijn die ze MOETEN verschaffen. Bij elkeen probleem dat hier is geweest en dat te maken had met geen refund of reparatie, zoals het beginnerstopic, kan men ervoor zorgen dat zij zich aan hun plichten moeten houden. Als ze dit weigeren zijn er altijd externe consumentengroepen (zoals test-aankoop) die deze dingen aanvechten als ze zeer gegrond zijn. Zoek wat beter rond en laat ze er zo snel niet vanaf komen, dan zullen misschien eens veranderen.

  10. Anonymous Says:

    Hola de naam van Aldi niet door het slijk halen hé ;)
    Mijn pc-ke is er nog van en dat werkt zoals een goed naaimachientje.
    Ik heb al andere verhalen gehoord, harde schijf kapot, gecrast, etc van kleine leveranciers.
    Makro, ja dat is een geval apart” als je geen klant bent geweest sedert een tijd krijg je zelfs geen reklame meer ! Nu als “de klant koning” is, dan is dat het juiste signaal om hem voorgoed buiten te houden ;) )
    Als dat de techniek is om klanten te binden, vermoed ik dat die techniek het tegenovergestelde effect zal hebben. Ze blijven met plezier buiten. Er zijn genoeg goede alternatieven met vriendelijke bediening,service en garantie.

  11. Anonymous Says:

    Ik was van plan een grasmaaier bij Makro te kopen maar zal me nu zeker bedenken. Bedankt

Leave a Reply